Meh Secawan!

The Better is much Better..


Salam semua,
Undian LUCAH telah tamat... aku ulang skali lagi.. UNDIAN LUCAH telah tamat. Undian yang bertajuk Adakah "posting" lucah diperlukan lagi? yang kini telah tamat dengan catatan 26 undian dan berlangsung selama seminggu. Undian yang baru sahaja tamat 11.59 tgh malam semalam memberi kita matlamat baru kepada hidup kita. Dengan undian, kini saya dapat perhatikan bahawa, sememangnya, lucah amat tidak diperlukan dalam kehidupan harian kita.

Dengan pungutan undi 65% tidak bersetuju atai tidak suka akan lawak berunsurkan lucah.. dan lebihan 35% mahukan lawak berunsurkan lucah... Nampaknya yang masih waras kelihatan mengusai undian.. dan moga lucah akan lebih tertutup.

Lucah samada diselitkan dalam bentuk jenaka, dalam bentuk kata2 ketika marah atau sememangnya menjadi lumrah yg terkeluar dari mulut seseorang adalah tidak sesuai berlaku dikhalayak ramai...

Jadi hasil dari undian ini dapat aku simpulkan bahawa "LUCAH" suatu kata atau adegan yg xsesuai utk semua lapisan masyarakat. Bagi yang selalu melafazkan nya, eloklah dikurangkan dan sekali gus menghapuskan dari tabiat anda dan saya sendiri..

Tapi kekadang kita terfikir.. SIAPAKAH YANG LAYAK MELUCAH.... Bagi pemerhatian saya.. tiada seorang pun yang layak melucah samada ketika marah, ketika gurau senda mahupun ketika serius.. Malah bagi lapisan masyarakat, jika anda pelakon sekali pun.. LUCAH tetap terlarang..

Jangan kerana anda PELAKON, anda bebas melucah.. TIDAK sama sekali.. Tiada undur kata jika sudah terkeluar... Ampun maaf dari saya, moga kita dapat mengurangkan kata2 kesat samada ketika marah mahupun berguran..

Sekian terima kasih..



By- PiDOT

1 comments

  1. Anonymous  

    perenggan terakhir tue mcm tahu jer utk sape.....

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)