Meh Secawan!

The Better is much Better..


Salam kawan2, rakan2, dato2, datin2, tuan puan, datuk nenek dan tak lupa juga adik2 abang2 serta kakak2 sekalian. Saya mohon saudara saudari semua menyambung lirik lagu diatas yang sememangnya saya tak tahu.

Mungkin saudara saudari masih ingat lagi siapakah pelakon terkenal kita yang juga mewakili warga http://mehsecawan.blogspot dalam arena futsal. Haaa.. ini lagi cerita mengenai beliau. Crew mehsecawan.blogspot skali lagi berjaya menyingkap apa yang telah berlaku kepada pelakon yang berkeras memaki producer.. Dan umumnya tahu antara producer yang telah terguris dgn makian pelakon sudah tidak hingin lagi mengambil FARID IZWAN dalam lakonan filem terbaru mereka.. Alahai kesian FARID IZWAN.

Namun kelihatan FARID IZWAN bukannya kanak2 kecil yang menangis menagih simpati, beliau bermula semula dgn ilmu memasak. Rezeki beliau melimpah ruah, jika bidang lakonan di tutup, masih ada bidang masakan.. Alhamdulillah syukur.

Jika di ceritakan bagaimana beliau mandapatkan keje sebagai tukang masak, agak peribadi utk diceritakan, nama kami mampu menyelit sedikit sebanyak apa yang beliau lakukan sehinggakan tauke pisang goreng sanggup mengambil beliau bekerja sebagai tukang masak. Tukang masak ini sememangnya banyak tanggungjawab, namun ia tetap diberi kepercayaan.. TAHNIAH.

FARID IZWAN yang pada mulanya cuba memohon kerja pada producer laen, namun "rumor" tidak dapat dikawal, maka semua producer sudah tahu akan kerenah beliau. Dengan keadaan FARID IZWAN yang sudah kehabisan wang saku, terjumpa oleh tauke pisang goreng, dgn nada yg sedih dan pilu melihat keadaan FARID IZWAN, tauke Sepu mengambil FARID IZWAN berkerja sebagai tukang masak. Suatu rezeki yang diluar fikiran manusia, INILAH yang dikatakan rezeki datangNya dari ALLAH SWT.. kita hanya mampu berusaha. atas semangat dan tekad FARID IZWAN mencari kerja, beliau akhirnya usaha beliau tidak sia2..

Beliau mula belajar cara memotong pisang

FARID IZWAN mula belajar cara membacuh tepung utk digoreng bersama beliau.. haha..

pisang pertama dilepaskan juga sebagai perasmian buat FARID IZWAN

Beliau agak takut dengan minyak panas.. agak jauh beliau berdiri.. Sebelah kanan FARID IZWAN adalah ex-rumate beliau semasa dia UTM SKUDAI selama dua semester.

Nampaknya beliau mula arif dlm bidang masakan.

begitulah betapa semangatnya beliau dalam mencari rezeki...


by PiDOT

2 comments

  1. Anonymous  

    aik?pelakon ni jual goreng pisang ke..sepatutnya die yg jadi pelakon utama dlm Jgn Pndg Belakang..tp xdpt sebab die takot cite hantu...berani mencarut je...kuang3x....

  2. fauzan  

    Xpelah farid oie...asalkan rezeki halal....kuang3x

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)