Meh Secawan!

The Better is much Better..


Hi, My name is Lin, bleh panggil saya Lyn. Saya disini sebagai setiausaha peribadi Firdaus known as PiDOT.
Apa yg saya nk kemukakan disini adalah demi membersihkan nama bos saya.. Bos saya nie baek orangnya.Mcm saya jugak baek.. Tapi bos saya lagi baek. Dia slalu jaga saya. Hidup saya tak pernah sunyi dengan bos saya. Memang saya akui bos saya byk kerenah dia tapi dia baek.. Bos saya nie muke je garang tapi hati romantik... bak kata kawan bos saya "ACTION". Ini lah dia "action"
Berbalik kepada crita bos saya.. Bos saya nie pemalu org nya.. dulu waktu nk ambil saya bekerja, dia mmg segan2 silu nk ambil saya. Nak ambil tapi tak cakap.. Saya ingatkan saya dah gagal temuduga tue... Hinggalah ke suatu ari saya terjumpa dia di warung makan di suatu tempat yg dirahsiakan... kerana ketiadaan meja kosong, bos saya terpaksa duduk semeja dgn saya. Time makan tue, sepatah pun dia tak cakap. Hinggalah saya membuka mulut utk memula bicara.. Dengan lembut aku bersuara " Assalamualaikum bos"... Korang tahu apa reaksi dia... "Bos"... "Ok, esok datang keje pukul 8"..

And then terus dia blah.. hanya sedikit sahaja nasi yg dijamahnya... Mmg pemalu betul bos saya nie... Tapi bos saya nie, klo dgn kawan2 dia..x cukup tanah dia nk berjenaka...

Bermula hari yg penuh bermakna dan lawak jenaka.. saya mula berkenalan dgn PiDOT. Masuk hari ke-3 bos dh ok, dah tak segan.. mcm kawan dia layanan terhadap saya.. Sejak hari itu, hidup saya berubah. Segala masalah dapat diselesaikan, segala musibah dapat dihadapi dengan tenang. Semuanya kerana sikap Bos saya yg begitu mengambil berat terhadap saya. Sejak saya diambil sbg pembantu dia, hidup saya tak pernah sunyi dari gelak ketawa.. tak pernah sunyi dari hilai tawa..

Disebabkan keakraban kami, muncullah pelbagai fitnah bagi menggongcang hub kami.. Namun mereka silap, kerana kami bertambah ramah dan mesra bak kata pepatah "Bagai Aur Dengan Tebing" atau yg terbaru "Bagai pendrive Dengan Komputer".

Hari demi hari beliau ditomah, beliau di fitnah dgn berbagai tomahan yg tak masuk akal... Sejak saya kenal bos saya. Bos saya mmg sentiasa ada kerja dimalam hari.. tak pernah sunyi di kala malam.. Begitu juga saya yg mana bila malam muncul, senyuman mulai terukir dipipi manis saya.

Ini antara kerja2 malam bos saya....

Inilah antara kerja2 bos saya samada kami berdua atau bersama2 rakan2 taulan beliau.. Dimana beliau berada, saya sentiasa disisinya..

0 comments

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)