Meh Secawan!

The Better is much Better..


Salam,

Salam persaudaraan buat rakan2 sekalian alam... Agak lama aku membisu kan diri agar reda sedikit tomahan dari beberapa belah pihak yang suka akan kehilangan aku.. hehe... Aku tiada masa menaip al-kisah2 lagho yang sememangnya aku pun suka... Kehidupan aku penuh benda2 lagho.. Dari bangun pagi sehingga ke tengah malam.. banyak sangat benda lagho yg perlu aku layan... Jika benda lagho ini kita minat, susah macam mana pun keje tu mesti "done"..."consider done"...

Setelah lama membisukan diri serta jari jemari.. malam nie jari jemari aku ingin menari2 diatas keyboard demi memenuhi aktiviti lagho si otak kiri dan kanan aku.. ahaha.. jari aku sangat suka melayan kerenah hati gelap aku....erkk..xsure la gelap ke cerah...

Apa pun... kami beramai2 termasuk para "blogger" yang terkenal melepak bersama melayan lagho sambil makan NASI AYAM PENYET... nasi yg hanya punyai menu yg simple.. menu org tua2.. mcm menu parent aku je... tolak ayam ngan tempe.. tambah petai dgn buah jering.. hah... mantap kata mereka.... hehe pasti tambah nasik... nasik pastikan yg masih panas...


Berbaju merah - MR YOP.. si mulut dasat... katanya adalah luahan dari hatinya tanpa sebarang LPF atau HPF atau BPF.... so... mesti punyai "cover" yg kuat pada hati dan perasaan jika berurusan dgn MR YOP..

Berbaju hitam- MR BASRI... dgn panggilan manja "BUS".. hehe.. manusia yg suka memberi.. apa sahaja jika ditanya... jawapannya.. ambil lah.. hehe... beliau juga salah seorg "contribute" blog nie.. Jadi kepada sesiapa yg perlukan sesuatu boleh lah membuat "appoinment" dgn MR BASRI.


Berbaju merah - MR DEWA.. dewa coding tue... sape yg xpaham coding bleh jumpe beliau... yg ber"rumate" dengan MR ADMIN... nie kire bilik dewa2 lah... nk jumpe ade banyak protokol tuh.. mintak study dulu protokol yg penting2 agar mereka tidak dicemari...

Berbaju hitam(tengah) - MR PENYU.. yah.. sapa tak kenal penyu... mat salleh pun datang Malaysia nk tengok penyu bertelur... tapi penyu ni dok Johor.. nanti nak bertelur baru ke Terengganu... beliau yg dewa dalam pengurusan.. sapa nk buat konsert ke ape ke.. tabal-lah penyu sebagai pengarah projek jika inginkan projek yg berjalan dengan lancar... malah aku sebagai rumate beliau, banyak perkara aku pelajari...


Baju hitam(pegang gelas)- MR RADEN... siapa tak kenal raden. si mat rempit kasta tinggi.. sbb motor dia besar.. hehe.. Kini beliau sudah berpunya..kepada gadis2 yg impikan raden.. harap dilupakan niat murni anda.. hehe... beliau juga "roll model" yg baek utk dicontohi... jika inginkan perubahan pada diri kearah kebaikan.. perhatikan tindak tanduk si MR RADEN.. tapi jangan sesekali bertanya.. JUST LOOK N TRY WHAT HE DO... hehe


Berbaju biru - MR RAHMAN.. si rumate MR RADEN.. (mcm mana nk tulih ayat yg tak kutuk org neh)... seorang yg kurus, berperwatakan gumbira seperti kanak2 riang yg baru belajar berjalan... dh2.... Inilah MR RAHMAN... punya laptop DELL, baru dapat lesen kete... juga pelajar UTM..


Berbaju hitam - MR ADMIN.. his name is MR PAAN... admin yg bersahaja... juga salah seorang dewa.. ber"rumate" dengan MR DEWA.. amat bijak dalam permasalah "system PC", "networking" serta yg berkaitan dengan teknologi... jadi kepada manusia yg sering mangalami masalah dengan komputer anda, boleh memohon sedikit nasihat serta panduan agar PC anda tidak sering muram.. hehe...

Bebaju putih/hijau - MR FARID... hehe.. mehsecawan punya pelakon... jangan buat main dengan beliau... pada hari dan ketika gambar ini diambil, beliau dalam keadaan yg mengecawakan... apa yg beliau idam2kan, apa yg beliau impikan tidak menjadi realiti malah menjadi titik hitam didalam "memory ROM" beliau... Makanan yg diimpikan begiti lazat serta manarik pudar sama sekali... mungkin aku perlu menanggung kesalahan ini kerana kelewatan aku melihat serta merasa makanan beliau menyebabkan ia lewat utk diperbetulkan... sory famy... duitmu melayang bak "derma haram"... moga kamu lebih bersabar...


Berbaju hitam/kuning - MR ACTION... inilah dia action si penyamar berangkai yg cuba menyamar menjadi melur yg cantik jelita.. hehe... matanya yg kuyu akibat panahan sambal belacan ayam penyet.. hehe... walaupun matanya yg kuyu, beliau masih teguh dan kukuh dalam bisnes servise beliau.. tiada tangisan malam tanpa mu MR ACTION...


Berbaju hitam/putih - MR ZUHAIRI.... nama yg terlalu sinonim dalam fikiran aku... yang sentiasa berterima kasih kepada beliau yg punyai otak geliga hati murni... hehe... ilmu yg melekat di akal beliau, dengan senang hati mengajar kpd sahabat handai agar mereka yg diajarnya.. bijak sebagaimana beliau.. namun otak guru dengan murid adalah beza sama sekali.. apa2 pun THANKS to MR ZUHAIRI yg tidak pernah merasa jemu mengajar aku sejak aku disini...


Taklimat penting oleh MR ACTION, kelihatan MR PENYU begitu kusyuk mendengar... entah apa servise terbaru oleh MR ACTION...


*LPS = low pass filter. *BPF=band pass filter.

p/s : moga kita dapat berkumpul lagi bersama2 menjamu selera.. tapi rasanya kurang beberapa org rakan lagi la.. spt.. PRANK, FERON, SEPU, FAND*.. apa2 pun. just enjoy ourself.

p/s : lepas nie kena cari tmpt yg bleh dinikati bersama.. looks like somebody does't like ayam penyet.. sory for those who feel it..



by PiDOT

13 comments

  1. Anonymous  

    mmg best r...sbb makan ngan kawan2..terutamanye team meh secawan ni...tp sambal die mmg pedas...panas dalam perut aku ni masih terase tau..xcaye korg try lah...mmg gile babeng r...papehal thanks kawan2

  2. Dye Kronniesar  

    lagi sekali aku nak tanye,lagho tue mende??????
    ades~

  3. Habibi Sakir  

    lagho tu sejenis makanan dari jawa barat...iras2 kueh malewang konoh..cume atas die ade perise...sedap lah gak..

  4. PaaNz  

    la...lagho pon xtahu ker???
    cam ne nk terang ek...

    lagho tu kire buat bende yg lalai la...

  5. pidot86  

    lagho...
    adalah lagho... bilamana makan yg hanya sepinggan tapi mengambil masa selama sejam utk menghabiskannya... diselit dgn adegan chit chat serta lepak santai.. maka,.. perbuatan tesebut tergolong dldm ertikata lagho.... musnah lah manusia jika semuanya sukakan lagho...

  6. pidot86  

    buat MR BULLAH dan MR KUJOE : aku mohon maaf sbb terlupa akan korang berdua yg turut serta dlm program ayam penyek busuk.. disebbkan koleksi gambar korang tiada dalam data base aku, maka aku telah terlupa akan kamu berdua.

    p/s : penyet ke penyek !!!!

  7. Anonymous  

    perh...
    x ajak aku pun
    huhuhu.....

  8. PaaNz  

    padan muke ko...mana bleh ajak ko...hahaha

  9. pidot86  

    CEO : mana leh ajak ko.. ko kan CEO... mesti makan kat kaki hotel.. mana makan di kaki jalan... jalan kita berbeza...

  10. PaaNz  

    ade ke kaki hotel???wakakak

  11. Anonymous  

    nak kem slm syg kt mr.admin leh tak?...kuikuikui ^_~

  12. Anonymous  

    waalaikumsalam..huahuahua..

  13. PaaNz  

    kakakaka....ada hati nk menyamar jadi aku ke wei...xmalu...haha...

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)